Mozambique part II

14 december 2012 - Tofo, Mozambique

Jawel, na vier dagen van theorie, zwembadoefeningen en duiken hebben we gister onze padi open water gehaald! Wat inhoudt dat we vanaf nu mogen duiken tot 18 meter diep zonder begeleiding. Gister hebben we de laatste duik gedaan, en mijn droom is uitgekomen, we hebben een groene schildpad gezien! Kort maar krachtig, heel dichtbij. Het is net alsof je in een groot aquarium rondzwemt. Om het rif te bereiken moesten we een soort rubberen reddingsboot de zee intrekken. Dit was een klus van jewelste met golven van 2 meter. Op zee werden de golven nog hoger, wat een 20 minuten durende boottocht tot een groot avontuur maakte. Er zijn wat foto's gemaakt van het duiken, we hopen die ook te krijgen zodat we er wat van kunnen laten zien!

We hebben besloten tot maandag in Tofo te blijven om nog even te genieten van de mooie stranden, het lekkere eten en heel misschien nog een diepe duik te maken. Daarna vertrekken we naar Vilanculos, een stukje noordelijker dan Tofo.

1. JOZY:
    14 december 2012
    Superleuk Liesie en Daan
  2. Deborah:
    14 december 2012
    Gefeliciteerd met jullie padi!
  3. Oma en Opa:
    16 december 2012
    Gefeliciteerd met de "padi" . Hier alles kits. Leuk dat we alles kunnen volgen. Tot de volgende keer.