Wild Coast

25 januari 2013 - Stormsriver, Zuid-Afrika

Lieve mensen!

Na een paar heerlijke dagen in Ballito, drie kilo dikker dan voorheen, zijn we vertrokken naar Warner Beach en Umtentweni. Hier hebben we niet veel enerverends gedaan, veel regen gehad en onze poolkunsten verbeterd. De volgende stop was Port st Johns. Daar kregen we het briljante idee, ons aan te melden voor een kano tocht. De tocht begon in een rivier die uitmondt in zee. De tocht zelf was schitterend. Het zag eruit alsof er überhaupt nog nooit een mens was geweest. wat het nog mooier maakte waren twee enorme visarenden die over ons heen vlogen. Voor ons als team daarentegen was dit de eerste en laatste kano tocht in 1 boot. Lisa heeft haar familie eer als kapitein Brunt hooggehouden en gaf Daan constant goede bevelen. Daan had helaas wat moeite met links en rechts, en had er geen moeite mee om op zijn tijd achterstevoren op het water te dobberen.

Behalve de mooie stranden was er nog een hotspot waar we speciaal voor naar Port st Johns zijn gegaan. Marco Borsato heeft hier gevlamd in zijn film 'Wit Licht'. We konden het dan ook niet aan ons voorbij laten gaan om een drankje te doen in het café waar hij in de film werkt.

Na Port st Johns kwam Cinsta. We zijn nog een ervaring rijker, we hebben daar in een tent geslapen. Er stond wel een echt bed en het was lekker warm, met zo nu en dan een felgroene slang van bijna een meter op het terrasje. Omdat het weer wat minder was hebben we ons aangemeld voor een tour door de lokale bierbrouwerij. Dit was waarschijnlijk de leukste brouwerij van Zuid Afrika. Allemaal zelf bedacht en handgemaakte systemen om bier te brouwen. Het bier zelf was heerlijk en de volgende ochtend was iets minder.

Een van de mooiste plekken tot nu toe was Hogsbag, hostel genaamd 'Away with the fairies', leukste hostel naam tot nu toe! Daan is in de 15 meter hoge boomhut geklommen, mijn held. Het uitzicht is opnieuw schitterend en toch weer anders, een stukje het binnenland in. We hebben het weekend met locals aan de bar besteed en goeie ideeën voor de rest van de reis opgedaan. Op zondag hebben we de hike naar de Madonna and child waterfall gedaan. Na twee dagen van regen was de jungle een grote gladde modderpoel. Na drie uur zwoegen kwamen we aan bij de dik 40 meter hoge waterval. Schitterend! 's Avonds vroeg naar bed. Het plan om dinsdag met de bus naar Port Elizabeth te gaan werd maandagavond omgegooid toen we twee mensen uit Kaapstad leerden kennen. Na de nodige glazen rode wijn boden zij ons een lift aan, direct naar Jeffrey's Bay. Hier waren we blij mee want anders hadden we twee dagen door moeten brengen in PE, waar we niks dan narigheid over hadden gehoord.

Het strand aan Jeffrey's Bay was heel erg chill en gezien we goed gaan met ons budget hebben we lekker veel extra uitgegeven in de grote outlets. Daan heeft zijn droompet gevonden. Het hostel was matig dus vandaag zijn we gearriveerd in Stormsriver. Opnieuw een hele mooie plek, met de allerleukste hond!

Tot (hopelijk) heel snel en veel liefs!

P.S. de foto's staan in Mozambique, foutje!